ładowanie
dsj2pl
🇵🇱🇬🇧

Zasady ogólne turniejów

Wersja gry

Turnieje organizowane są dla konkretnej wersji gry / platformy (Mobile lub PC) podawanej każdorazowo na stronie konkursu (w turnieju mobilnym nie biorą udziału skoki z komputera i vice versa).

Zgłaszanie skoków

Swoje wyniki, a tym samym udział w turnieju zgłaszamy, wysyłając powtórki skoków konkursowych poprzez stronę dodawania. Wyniki można zgłaszać dowolną liczbę razy w dowolnym momencie, system automatycznie rozpoznaje skoki turniejowe i bierze pod uwagę najlepsze próby. Zobacz, jak zapisać i udostępnić powtórkę skoku.

Zaliczanie skoków

Aby skok został zaliczony do konkursu, musi:

  1. być wylądowany bez upadku,
  2. zostać wykonany i być dodany na stronę w trakcie trwania konkursu,
  3. nie zawierać w nazwie skoczka w powtórce na samym końcu fraz „(CPU)” i „/CPU” – są one dodawane automatycznie przez grę w skokach wykonanych przez komputer / bota.

Dodatkowe zasady zaliczania nieco różnią się w zależności od wersji gry:

📱Wersja mobile

Skoki w wersji mobilnej są zaliczane do konkursu automatycznie po dodaniu. Wyjątkiem są turnieje z dozwolonym tylko stylem klasycznym – wówczas styl klasyczny skoku (powinien być zaznaczony przez dodającego) musi zostać najpierw zatwierdzony przez moderatora. Data wykonania skoku widoczna w powtórce musi pokrywać się z okresem trwania konkursu. Zapisuje się ona automatycznie na podstawie czasu urządzenia (upewnij się, że data jest ustawiona poprawnie, czyli zgodnie z rzeczywistością).

🖥️Wersja PC

W przypadku turniejów na komputerze skok musi przede wszystkim zawierać w nazwie zawodnika w powtórce kod konkursowy, podawany zawsze na stronie konkursu przez organizatora.

Zaliczenie skoku z komputera przebiega dwuetapowo:

  1. najpierw moderatorzy sprawdzają poprawność podstawowych danych dotyczących skoku: odległość, styl i lądowanie (brak upadku), i zatwierdzają skok;
  2. jeśli zatwierdzony skok wstępnie kwalifikuje się do danego konkursu, organizator turnieju widzi go na osobnej liście „do akceptacji” pod wstępnymi wynikami; musi wówczas sprawdzić, czy kod ustalony dla konkursu znajduje się w nazwie zawodnika w powtórce oraz czy nie ma w niej wspomnianej frazy związanej z CPU; jeśli wszystko jest ok, organizator może zaakceptować skok.
Kod dla konkursu w wersji PC pozwala udowodnić, że skok został oddany w czasie trwania zawodów. Data skoku w powtórce z komputera nie ma znaczenia, ponieważ można zmieniać ją dowolnie, zapisując skok ponownie (błąd gry). Kod może być wpisany w dowolnym miejscu nazwy skoczka w grze, ale powinien być jakoś wydzielony (np. spacjami). Wielkość liter nie ma znaczenia.

Widoczność wyników

Jeśli nie chcesz ujawniać swoich wyników w trakcie konkursu, zaznacz opcję „Ukryj w turnieju” przy dodawaniu lub edycji skoku. Ponadto organizator turnieju może ograniczyć widoczność wszystkich wyników tylko do uczestników. Dotyczy to jednak tylko trwającego konkursu – po zakończeniu wyniki są publiczne dla wszystkich.

Ukrycie swoich wyników sprawia, że są one niewidoczne dla wszystkich poza administratorem (@Dawid), który może zatwierdzić dane skoku, jeśli jest taka potrzeba. Jeśli chcesz ukryć skoki także przed administratorem, dodaj je dopiero na sam koniec konkursu. Liczy się czas dodania, zatem skoki mogą zostać zatwierdzone już po konkursie.

Organizacja turnieju

Organizatorem turnieju może zostać każdy zarejestrowany użytkownik DSJ2.pl, z zastrzeżeniem, że:

  • turniej otwarty (dla wszystkich) może zorganizować tylko użytkownik z odpowiednią rangą aktywnościową (minimum pomarańczowy kolor nicka);
  • turniej zamknięty (dla określonej grupy) może utworzyć każdy, lecz musi być jasno określone w dodatkowych zasadach, kto może wziąć w nim udział (np. „turniej dla uczniów szkoły ABC”).
Każdy turniej, a w szczególności o formule otwartej, musi zapewniać możliwie sprawiedliwe szanse dla wszystkich uczestników. Z uwagi na istnienie różnych metod sztucznego ustawiania wiatru w wersji PC, turniej otwarty dla tej wersji może odbywać się tylko na edytorze wiatru ze stałą, ustaloną przez organizatora siłą i kierunkiem wiatru, co zapewnia równe warunki dla wszystkich.
Rekomendujemy wartość 4.0 m/s i wiatr „pod narty” (strzałka w lewą stronę), co spowoduje także przypisanie skoków do rankingu oficjalnych rekordów strony DSJ2.pl (wkrótce).

Organizator zobowiązuje się do profesjonalnego przeprowadzenia turnieju, w szczególności poprzez:

  • nieporzucanie turnieju i regularne publikowanie kolejnych konkursów,
  • zakończenie turnieju w rozsądnym czasie i wyłonienie zwycięzcy, dając uczestnikom jasny komunikat o ostatnim konkursie,
  • w turniejach PC uważne sprawdzanie i akceptację skoków, które kwalifikują się do konkursu, zwłaszcza gdy jest to turniej otwarty,
  • gdy organizator także bierze udział w turnieju, powinien zapewnić swój sprawiedliwy udział poprzez:
    1. wybór skoczni konkursowej z udziałem społeczności (np. przy użyciu funkcji ankiet) lub w drodze losowania niezależnym narzędziem, które oferuje dowód losowania (np. RandomResult.com – Type: Pick items);
    2. ustalanie kodu dla konkursu w wersji PC również z pomocą społeczności lub uczestnicy ustalają kolory skoczka w grze dla organizatora przed konkursem.

Niewywiązywanie się z obowiązków organizatora może skutkować anulowaniem lub usunięciem turnieju, lub oddaniem w prowadzenie innemu użytkownikowi, a także banem na organizację turniejów.

Nazewnictwo

Nazwa turnieju nie może sugerować kontynuacji lub innej formuły oficjalnych cyklów organizowanych przez DSJ2.pl – Mobilny Puchar Świata i Letnie Grand Prix. Ponadto nazwa turnieju zamkniętego nie może sugerować formuły otwartej. Nazwa turnieju musi być konkretna i wskazywać na cel / formułę. Żadna nazwa, w tym nazwa drużyny i nazwa zawodnika na stronie, nie może zawierać wulgaryzmów i słów obraźliwych. Administrator zastrzega sobie prawo do modyfikacji nazw i usunięcia turniejów niespełniających kryteriów.

Punktacja

Punkty przyznawane za poszczególne miejsca w zawodach, zliczane do klasyfikacji generalnej danego turnieju:

MiejsceLiczba punktów
1.100
2.80
3.60
4.50
5.45
6.40
7.36
8.32
9.29
10.26
11.24
12.22
13.20
14.18
15.16
16.15
17.14
18.13
19.12
20.11
21.10
22.9
23.8
24.7
25.6
26.5
27.4
28.3
29.2
30.1

Punkty mogą być przyznawane z ok. 30-minutowym opóźnieniem, jako że bezpośrednio po konkursie może odbywać się sprawdzanie i zaliczanie skoków dodanych na sam koniec lub ukrytych do zakończenia.