- Organizacja turniejów
- Zgłaszanie skoków
- Zaliczanie skoków
- Kody konkursowe
- Widoczność wyników
- Wspomaganie gry
- Nazewnictwo
- Punkty i klasyfikacja
- Niesportowe zachowania
- Postanowienia końcowe
1. Organizacja turniejów
Wersja
Turnieje organizowane są dla konkretnej platformy / wersji gry (Mobile lub PC) podawanej zawsze na stronie konkursu (w turnieju mobilnym nie biorą udziału skoki z komputera i vice versa).
Organizator
Organizatorem turnieju może zostać każdy zarejestrowany użytkownik DSJ2.pl. Organizator zobowiązuje się do profesjonalnego przeprowadzenia zawodów, w szczególności poprzez:
- nieporzucanie turnieju i regularne publikowanie kolejnych konkursów,
- zakończenie w rozsądnym czasie i wyłonienie zwycięzcy, dając uczestnikom jasny komunikat o ostatnim konkursie,
- uważne sprawdzanie i akceptację skoków, które kwalifikują się do konkursu (turnieje PC).
Niewywiązywanie się z obowiązków organizatora może skutkować anulowaniem lub usunięciem turnieju, a także banem na organizację turniejów.
Turnieje otwarte
Turnieje otwarte (przeznaczone dla całej społeczności DSJ2.pl) mogą organizować jedynie zaangażowani użytkownicy z odpowiednią rangą za aktywność (pomarańczowy kolor nicka) lub osoby, które w inny sposób rokują jako poważnie podchodzące do tematu i uzyskały zgodę administratora. Turniej zamknięty (dla określonej grupy) może utworzyć każdy, lecz musi być jasno określone w dodatkowych zasadach, kto może wziąć w nim udział.
Aby zwiększyć szanse na zaakceptowanie i powodzenie nowego turnieju otwartego, postępuj jak poniżej:
- Przedstaw pomysł na turniej na forum i sprawdź, czy jest wstępne zainteresowanie.
- Dodaj „zapisy” na turniej w formie ankiety w komentarzu.
- Jeśli zapisze się przynajmniej 10 osób, turniej uznajemy za obiecujący i będzie dodatkowo promowany.
- Ustal z użytkownikami dogodny czas na start turnieju i ew. skocznie.
- Nadaj „prestiżową” nazwę dla turnieju (warto stosować zwroty takie jak „Mistrzostwa”, „Puchar”, „Grand Prix”, „Cup”, „Mistrz” itp.).
- Dodaj turniej wcześniej, aby był widoczny z odliczaniem do startu i promował już wydarzenie, potęgując efekt wyczekiwania.
Powyższe kwestie mogą nie mieć znaczenia, gdy ustalisz atrakcyjne nagrody dla uczestników. 😉
2. Zgłaszanie skoków
Swoje wyniki, a tym samym udział w trwającym turnieju, zgłaszamy dodając na stronę powtórki skoków konkursowych. Wyniki można zgłaszać dowolną liczbę razy w dowolnym momencie. System automatycznie rozpoznaje skoki turniejowe i przypisuje do klasyfikacji najlepsze próby. Zobacz, jak zapisać i udostępnić powtórkę skoku.
3. Zaliczanie skoków
Aby skok został zaliczony do konkursu, musi:
- być wylądowany bez upadku,
- zostać wykonany i być dodany na stronę w trakcie trwania zawodów,
- zawierać w nazwie skoczka w powtórce kod konkursowy (jeśli został określony),
- nie zawierać w nazwie skoczka na samym końcu fraz „(CPU)” i „/CPU” (są one dodawane automatycznie przez grę w skokach wykonanych przez komputer / bota).
Dodatkowe zasady zaliczania nieco różnią się w zależności od wersji gry:
Wersja 📱mobile
Skoki w wersji mobilnej są zaliczane do konkursu automatycznie po dodaniu. Data skoku w powtórce musi pokrywać się z okresem trwania konkursu (zapisuje się automatycznie na podstawie czasu urządzenia).
Wersja 🖥️PC
W przypadku turniejów na komputerze skoki muszą zostać najpierw zweryfikowane i zatwierdzone przez organizatora. Musi on sprawdzić, czy dane skoku wpisane przez dodającego są poprawne (niestety nasz system nie może pobrać tego automatycznie z powtórki jak w przypadku wersji mobile). Sprawdzony powinien zostać również kod konkursowy oraz brak wspomnianej frazy związanej z CPU. Jeśli wszystko jest OK, organizator powinien zaakceptować skok odpowiednią opcją.
4. Kody konkursowe
Dla każdego konkursu w momencie startu generowany jest specjalny kod, który musi zostać dopisany do nazw skoczków w grze. Tak wpisany kod jest widoczny w powtórkach skoków i pozwala udowodnić ich wykonanie w trakcie trwania zawodów. Kod może być wpisany w dowolnym miejscu nazwy skoczka, ale powinien być jakoś wydzielony (np. spacjami). Wielkość liter nie ma znaczenia. W turniejach mobilnych nasz system automatycznie weryfikuje kod w powtórce, natomiast na PC obowiązek ten należy do organizatora.
Jak uniknąć kodów?
Jako że kody bywają kłopotliwe dla uczestników, nie są one wymagane w 2 przypadkach:
- w turniejach mobile, jeśli skocznia została wybrana losowo bezpośrednio przed startem konkursu (nie była znana wcześniej nikomu),
- gdy organizator ustalił losowo wymagane kolory skoczka (musi wówczas samodzielnie to weryfikować).
Losowy wybór należy przeprowadzać niezależnym narzędziem oferującym dowód losowania. To ucina wszelkie spekulacje, że ktoś mógł znać skocznię lub kolory wcześniej i skakać jeszcze przed konkursem na zmienionej dacie. Polecamy RandomResult.com – w polu Type wybierz Pick items i podaj minimum 2-3 opcje w osobnych liniach, następnie wybierz Scheduled i wpisz datę losowania zgodną ze startem konkursu. Wygenerowany link podaj w formularzu dodawania konkursu – nasz system automatycznie ustawi wylosowaną skocznię.
5. Widoczność wyników
Wyniki trwających zawodów są domyślnie publiczne. Dany uczestnik może jednak nie ujawniać swoich wyników, zaznaczając opcję „Ukryj w turnieju” przy dodawaniu lub edycji skoku. Ponadto organizator może ograniczyć widoczność wyników tylko do uczestników, co może pomóc zwiększyć frekwencję (po zakończeniu wyniki są widoczne dla wszystkich).
Ukrycie swoich skoków sprawia, że są one niewidoczne dla wszystkich poza administratorem, który może zatwierdzić skok, jeśli jest taka potrzeba. Jeśli chcesz ukryć skoki także przed adminem, dodaj je na sam koniec konkursu. Liczy się czas dodania, zatem skoki mogą zostać zatwierdzone już po konkursie.
6. Wspomaganie gry
Każdy turniej, a w szczególności o formule otwartej, powinien zapewniać możliwie sprawiedliwe szanse rywalizacji dla wszystkich uczestników. Niedozwolone jest używanie jakichkolwiek form wspomagania rozgrywki metodami niedostępnymi dla ogółu, takimi jak: edytor zmiennych wiatrów, użycie seedów na wiatr, automatów grających czy spowalniacza dla wersji mobile. Kwestie gibbona, spowalniacza dla wersji PC oraz edytora stałego wiatru (PC) pozostawiamy do decyzji organizatora danego turnieju. Organizator ma także prawo wykluczyć z turnieju zawodnika, wobec którego zachodzi uzasadnione podejrzenie stosowania niedozwolonych działań.
7. Nazewnictwo
Nazwa turnieju nie może sugerować kontynuacji lub innej formuły oficjalnych cyklów organizowanych przez DSJ2.pl – Mobilny Puchar Świata i Letnie Grand Prix. Ponadto nazwa turnieju zamkniętego nie może sugerować formuły otwartej. Nazwa turnieju musi być konkretna i wskazywać na cel / formułę. Żadna nazwa, w tym nazwa drużyny i nazwa zawodnika na stronie, nie może zawierać wulgaryzmów i słów obraźliwych. Administrator zastrzega sobie prawo do modyfikacji nazw i usunięcia turniejów niespełniających kryteriów.
8. Punkty i klasyfikacja
Punkty przyznawane za poszczególne miejsca w zawodach, zliczane do klasyfikacji generalnej danego turnieju:
Miejsce | Liczba punktów |
1. | 100 |
2. | 80 |
3. | 60 |
4. | 50 |
5. | 45 |
6. | 40 |
7. | 36 |
8. | 32 |
9. | 29 |
10. | 26 |
11. | 24 |
12. | 22 |
13. | 20 |
14. | 18 |
15. | 16 |
16. | 15 |
17. | 14 |
18. | 13 |
19. | 12 |
20. | 11 |
21. | 10 |
22. | 9 |
23. | 8 |
24. | 7 |
25. | 6 |
26. | 5 |
27. | 4 |
28. | 3 |
29. | 2 |
30. | 1 |
Punkty mogą być zaliczane z ok. 30-minutowym opóźnieniem, jako że bezpośrednio po konkursie może odbywać się jeszcze sprawdzanie i zaliczanie skoków dodanych na sam koniec lub ukrytych do zakończenia. Organizator może także wybrać inną formę prowadzenia klasyfikacji (np. total length).
9. Niesportowe zachowania
Wszelkie przejawy agresji, obrażania, pomówień niepopartych dowodami względem innych uczestników będą skutkować wykluczeniem zawodnika z turnieju lub banem z usunięciem z wszelkich rankingów na stronie.
10. Postanowienia końcowe
W sprawach nieuregulowanych powyższymi zasadami obowiązują zasady zdrowego rozsądku i decyzja organizatora danego turnieju. W indywidualnych przypadkach organizator może również zaliczyć skoki niespełniające niektórych zasad (np. gdy uczestnik ewidentnie popełnił niezamierzony błąd lub wystąpił problem niezależny od niego).